پارک های ملی همچون پارک های دست ساز بشر نیستند. این پارک ها کاملا بکر هستند و هیچ اثری از نگهبان، رودخانه های تمیز یا مجسمه های تزئینی نیست. اما برخی از پارک های ملی دنیا موارد هیجان انگیزی دارند و سالانه گردشگران هیجان دوست بسیاری را به سمت خود می کشانند. از جمله می توان به تماشای گاز و بخار کوه های آتشفشان، آبشارهای کف مانند، صخره نوردی های بسیار دشوار و ... اشاره کرد. ما در این مطلب 10 پارک ملی ایالت متحده آمریکا را انتخاب کرده ایم.

 10 پارک ملی هیجان انگیز

  1. گنبد نصفه‌نیمه – پارک ملی یوسمتی – کالیفرنیا
Half Dome, Yosemite National Park, California

 10 پارک ملی هیجان انگیز

 گنبد نصفه‌نیمه در واقع صخره گرد و گنبدی شکلی است که حدود 1.5 کیلومتر ارتفاع دارد و کوهنوردهای هیجان دوست و نترس به صعود و رسیدن به قله آن علاقه بسیاری دارند. برای رسیدن به نوک قله مسیری به اندازه 17 کیلومتر که حدود 12 ساعت زمان می برد را باید طی کنید. در انتهای این مسیر تعیین شده، باید به جای وسایل صخره نوردی با کمک کابل های فلزی از تخته سنگ های عمودی که حدود 122 متر ارتفاع دارد، عبور کنید. منظره ای که از این بالا شاهد آن هستید، می تواند دلیلی برای غلبه بر ترس این صخره نوردی بسیار ترسناک باشد. از آن بالا می توانید دره بسیار سرسبز یوسمتی و آبشارهای زیبا را تماشا کنید.


2. راه باریکه نانکوویپ – پارک ملی گراند کانیون - آریزونا
Nankoweap Trail, Grand Canyon National Park, Arizona

 10 پارک ملی هیجان انگیز

سرگیجه در اثر ارتفاع و گرمای زیاد و سوزاننده از جمله خطرات راه باریکه نانکوویپ در دره بزرگ پارک ملی آریزونا هستند. از بالای این کوره راه می توانید منظره فوق العاده زیبایی از دره را تماشا کنید و عظمت خداوند را شکر بگویید. این راه باریکه فقط به اندازه یک پا عرض دارد، لیز و شنی است و از سه تا 46 متر شیب دارد. اگر ترس از ارتفاع دارید هرگز این کوره راه را امتحان نکنید.  

3. باغ‌راه بلو ریج – کالرولینای شمالی و ویرجینیا
Blue Ridge Parkway, North Carolina And Virginia

 10 پارک ملی هیجان انگیز

  پارک وی یا باغ‌راه به شاهراهى‌ گفته می شود که‌ اطراف‌ و وسط‌ آن‌ درختکارى شده‌ است‌. پارک وی بلو ریج، مسیر ماشین رو است و گردشگران زیادی از این مسیر عبور می کنند و از مناظر زیبای اطراف آن لذت می برند. عبور از این پل به گردشگران امکان بازدید از کوه های آپالاچ، کوهنوردی، تماشای پرندگان و تماشای برگریزان در فصل پاییز را می دهد. البته اگر با ماشین بخواهید این مسیر را طی کنید، مارپیج جاده بسیار هیجان انگیز است.

4. سرزمین فرشته ها - پارک ملی زیون – یوتا
Angels Landing, Zion National Park, Utah

 10 پارک ملی هیجان انگیز

 در سرزمین فرشته ها می توانید در بالای صخره هایی که حدود 305 متر ارتفاع دارند، بایستید و عکس بگیرید. تنها وسیله ای که آن بالا شما را از سقوط حفظ می کند دستگیره  زنجیر باریکی است که وجود دارد. برای رسیدن به بالای این صخره باید حدود 4 ساعت کوهنوردی کنید.

5. کوه اولد رَگ – پارک ملی شنن‌دوا – ویرجینیا
Old Rag Mountain, Shenandoah National Park, Virginia

 10 پارک ملی هیجان انگیز

کوه اولد رَگ در پارک ملی شنن‌دوا یکی از محبوب ترین و البته خطرناک ترین کوه های ایالت متحده است. 14.5 کیلومتر راه پیمایی در دل کوه که حدود 7 یا 8 ساعت طول می کشد و باید از دل صخره ها و تخته سنگ های بزرگ عبور کنید از جمله هیجان انگیزترین تفریحات این پارک ملی است. کوهنوردها باید از میان سنگ های بزرگی که فقط به اندازه یک انسان لاغر راه عبور دارند، رد شوند تا به قله Old Rag برسند و نمای 360 درجه زیبایی از پارک 200 هزار آکری  شنن‌دوا را ببینند.

6. آبشارهای آبرامز – پارک ملی کوه های اسموکی - ایالت تنسی
Abrams Falls, Great Smoky Mountains National Park, Tennessee

 10 پارک ملی هیجان انگیز

 برخلاف همه مواردی که در بالا معرفی کردیم، آبشارهای آبرامز برای افرادی که از ارتفاع ترس دارند هم مناسب است. این آبشارها حدود 6 متر ارتفاع دارند و برای رسیدن به بالای آنها فقط باید 8 کیلومتر در دل کوه بالا بروید. سرعت بسیار بالای آب و زیبایی این آبشارها آنها را به مقصد گردشگری زیبا در آمریکا تبدیل کرده اند. آنها که دل به آب زدن در این آبشار را دارند می توانند این کار را انجام دهند. اما باید بدانید سالانه افراد متعددی یا جان خود را از دست می دهند یا دچار جراحات جدی می شوند.

7. راه باریکه ناپائو – پارک ملی کوه های آتشفشان هاوایی – هاوایی
Napau Trail, Hawaii Volcanoes National Park, Hawaii

 10 پارک ملی هیجان انگیز

  فوران آتشفشان در هر زمانی ممکن است، دهنه کوه باز می شود و گدازه های داغ فوران می کنند. این از جمله خطرات پارک ملی کوه های آتشفشان هاوایی است. مسیر 22.5 کیلومتری این کوه برای رسیدن به نزدیکی دهانه آتشفشان از جمله هیجان انگیزترین کارهایی است که می توانید انجام دهید. در آن بالا، بخار و مهی که از دهانه کوه خارج می شود و جنگل های سرسبز اطراف، زیبایی وصف ناپذیری دارند که سالانه افراد بسیاری را به سمت خود می کشاند. این آتشفشان فعالی است و هر لحظه احتمال اینکه به طور ناگهانی گدازه های سوزان از دهانه کوه بیرون بریزند وجود دارد.

8. سون مایل هول– پارک ملی یلواستون - وایومینگ
Seven Mile Hole Trail, Yellowstone National Park, Wyoming

 10 پارک ملی هیجان انگیز

 سون مایل هول در پارک ملی یلواستون در ایالت وایومینگ آمریکا قرار دارد و اطراف جنگل کاج های بلند که محل زندگی خرس های گریزلی هستند را احاطه کرده است. سخت ترین بخش گردش در این پارک عبور از مسیر 2.5 کیلومتری با شیب 430 متری است. البته در طول مسیر باید مراقب جهش آب داغ از چشمه های جوشان باشید زیرا ممکن است دچار سوختگی بشوید.

9. مسیر بک‌کانتری – پارک ملی دنالی – آلاسکا
Backcountry Trails, Denali National Park, Alaska

 10 پارک ملی هیجان انگیز

 یکی از بهترین و شادترین تفریحات در پارک های ملی آمریکا، قدم زدن در مسیر بک‌کانتری در پارک ملی دنالی است. این پارک که حدود 6 میلیون آکر مساحت دارد، کمتر از 49 کیلومتر راه دارد که بتوان در آن پیاده روی کرد. کوهنوردها می توانند در این پارک به نوک قله کوه مک‌کینلی صعود کنند، راه پیماها می توانند در میان یخرود و یخچال های طبیعی گردش کنند و دوچرخه سوارها هم می توانند در حاشیه رودخانه از مناظر لذت ببرند.   

10. آبشارهای بلند یوسمتی  - پارک ملی یوسمتی – کالیفرنیا
Upper Yosemite Falls, Yosemite National Park, California

 10 پارک ملی هیجان انگیز

 آبشارهای بلند یوسمتی نماد هیجان واقعی هستند: کوره راه های ترسناک، مارپیچ، آب های خروشان و ارتفاع مشخصات این آبشارهای بلند در پارک ملی یوسمتی هستند. برای رسیدن به بالای آبشار باید حدود 11 کیلومتر کوهنوردی کنید. این بلندترین آبشار ایالت متحده آمریکا است. در طول زمستان، کوهپیمایی در این مسیر بسیار دشوار است.