شرکت خودروسازی ولوو نمایشگر لمسی جدیدی را در کنسول خودروی جدید ولوو XC90 2015 تعبیه کرده که همانند یک آی‌پد پتانسیل انجام کارهایی را دارد که خودروسازانی نظیر آئودی، کادیلاک و مرسدس بنز قادر به انجام آن نبوده‌اند و آن یک فضای داخلی منظم‌تر با گمراهی کمتر رانندگان است.

سیستم جدید لمسی ولوو مانند تمام سیستم‌هایی که دکمه‌ها در آن جای خود را به نمایشگر بزرگ با منوهای مختلف داده، ضعف‌های خود را دارد، اما به نظر می‌رسد که این نمایشگر با توجه به نرم‌افزار مبتکرانه‌اش تاکنون بهترین سیستم در نوع خود باشد.

ایده قرار‌داد یک آی‌پد اپل در داشبورد خودرو چندان جدید نیست. پیشتر شرکت خودروسازان تسلا یک نمایشگر بزرگ لمسی شبیه تبلت را در مدل S خود به کار گرفته است. اما پس از تست سیستم لمسی ولوو در مراسم افتتاحیه XC90 2015 در استکهلم کاملا مشخص شد این خودروساز سوئدی این ایده را بال و پر داده است.

XC90 یک خودروی شاسی بلند شهری متوسط است که در بهار آینده وارد بازار می‌شود و اولین خودرویی است که نمایشگر لمسی دارد.

 

اخبار,اخبار تکنولوژی,نمایشگر ولوو


طراحی و منوهای این نمایشگر به مدد تاکید ولوو روی رابط کاربری این دستگاه ساده و راحت هستند.

تیمی از مهندسان به سراسر جهان سفر کرده تا فرهنگ رانندگی در هر کشور را مشاهده و مطمئن شوند که در حال ساخت یک فناوری از نقطه نظر رانندگان هستند تا از دید مهندسان.

یکی از این مهندسان می‌گوید: ما خود را هر روز دست کم به مدت ۱۲ ساعت جای پاسخ‌ دهندگان می‌گذاشتیم و آن‌ها را در خانه‌ یا خودروشان ملاقات می‌کردیم. این تاکید روی نظر رانندگان در کارایی این سیستم کاملا مشهود است.
 

اخبار,اخبار تکنولوژی,نمایشگر ولوو


صفحه اصلی این نمایشگر چهار بخش افقی دارد. ردیف بالا برای سیستم جهت‌یابی، ردیف دوم سیستم بخش استریو، ردیف سوم برای عملکرد‌های تلفن و ردیف چهارم می‌تواند با نرم‌افزار‌های مختلف نظیر سیستم خودرویی اپل و اندروید که عملکرد‌های گوشی موبایل راننده را در نمایشگر نشان می‌دهد کار کند. همچنین در ردیف آخر نیز درجه دمای خودرو نشان داده می‌شود.